Veel gestelde vragen

Hieronder treft u de meest gestelde vragen en antwoorden. Mocht uw vraag er niet tussen staan, dan kunt u contact met ons opnemen via onze contactpagina.

ALGEMEEN
> Tot welke temperaturen zijn de DS COVERS bestand (i.v.m. het plaatsen over een hete uitlaat)?
> Hoe weet ik welke maat motor- of scooterhoes ik moet kopen?
> Wat is 210D of 300D polyester precies?
> Welke garantie is er op de beschermhoezen van DS COVERS van toepassing?
> Hoe kan ik mijn DS COVERS beschermhoes het best onderhouden?
> Moet ik de STAR, EAGLE II of SUN fietshoezen extra vastzetten bij gebruik op een fietsdrager?

BESTELLEN
> Hoe plaats ik een bestelling op www.dscovers.nl?
> Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen bij DS COVERS?
> Waarom heb ik geen bevestigings e-mail van mijn bestelling ontvangen?
> Moet ik me registreren om een bestelling te plaatsen bij DS COVERS?
> Kan ik telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen?

BETALEN
> Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?
> Is online betalen op www.dscovers.nl veilig?
> Ik heb een actiecode/couponcode. Waar kan ik deze invullen?
> Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
> Wat is de betaalmethode Klarna Factuur precies?

BEZORGEN
Wat is de levertijd van een bestelling?
Wat zijn de verzendkosten?
Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Is deze wel verstuurd?
> Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten afleveren?
> Naar welke landen verstuurt DS COVERS?

RETOURNEREN / RUILEN
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Waar moet ik de retourzending heen sturen?
Wie betaalt de verzendkosten van de retourzending?


ALGEMEEN

Tot welke temperaturen zijn de DS COVERS bestand (i.v.m. het plaatsen over een hete uitlaat)?
De DS COVERS van 210D polyester (DELTA motorhoes) zijn bestand tot temperaturen van 150℃ en de DS COVERS van 300D polyester (ALFA motorhoes en CUP scooterhoes) tot temperaturen van 170℃. De uitlaatpanels in de ALFA motorhoes zijn bestendig tegen temperaturen tot 300℃. Om de levensduur van de hoes te verlengen, raden wij altijd aan om na het rijden +/- 20 minuten te wachten voordat u de hoes over uw motor of scooter plaatst. [naar boven]

Hoe weet ik welke maat motor- of scooterhoes ik moet kopen?
Op de productpagina’s treft u een maatadviestabel aan waar de meest gangbare motor/scootermerken en -modellen in zijn opgenomen. Mocht uw motor of scooter niet in deze tabel te vinden zijn, dan kunt u de maatinstructie – eveneens op de productpagina’s – volgen om de juiste hoesmaat te bepalen. [naar boven]

Wat is 210D of 300D polyester precies?
De ‘D’ staat voor Denier. Dit is een internationale maatstaf voor de fijnheid van de gebruikte draad. Het aantal deniers geeft het gewicht in grammen aan van 9000 meter draad. Hoe meer Denier, hoe sterker / duurzamer het materiaal. [naar boven]

Welke garantie is er op de beschermhoezen van DS COVERS van toepassing?
DS COVERS garandeert dat de geleverde beschermhoes van deugdelijk materiaal is vervaardigd en onder strenge kwaliteitscontrole is gefabriceerd. Daarom is op alle beschermhoezen van DS COVERS een garantietermijn van één jaar van toepassing op fabrieksfouten. Wanneer u aanspraak wenst te maken op deze garantie dient u zich te wenden tot het verkooppunt waar u de beschermhoes hebt aangeschaft. U dient altijd het originele aankoopbewijs te kunnen overleggen. De garantie strekt zich uit tot de oorspronkelijke koper die het product nieuw heeft aangeschaft. [naar boven]

Hoe kan ik mijn DS COVERS beschermhoes het best onderhouden?
Voor het onderhouden van uw DS COVERS beschermhoes volgt u de onderhoudtips[naar boven]

Moet ik de STAR, EAGLE II of SUN fietshoezen extra vastzetten bij gebruik op een fietsdrager?
Omdat de combinatie fietsen/fietsdrager in iedere situatie anders is, adviseren wij deze fietshoezen extra vast te zetten met een spanband of bagagebinder. Dit verhoogt het rijcomfort en verlengt de levensduur van de beschermhoes.[naar boven]

BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling op www.dscovers.com?
[1.] Wanneer u weet welke hoes u wil bestellen klikt u, na het selecteren van de juiste maat, op de knop ‘In winkelwagen’ op de productpagina van de betreffende hoes. U komt dan terecht op de pagina ‘Winkelwagen’ met het gewenste product in het winkelwagenoverzicht.
[2.] Om verder te gaan met uw bestelling, controleert u het overzicht en klikt u op ‘Afrekenen’.
[3.] De volgende stap is het opgeven van een factuur- en verzendadres en het kiezen van een betaalmethode. Heeft u alle gegevens juist ingevoerd, klik dan op de knop ‘Betalen’.
[4.] U voert nu de betaling uit met de door u aangegeven betaalmethode. Na het uitvoeren van een geslaagde betaling ontvangt u een bevestiging van uw bestelling per e-mail. [naar boven]

Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen bij DS COVERS?
U ontvangt altijd een e-mailbevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven e-mailadres. Heeft u deze niet ontvangen, stuur dan een e-mail naar info[at]dscovers.com. [naar boven]

Waarom heb ik geen bevestigings e-mail van mijn bestelling ontvangen?
Na het succesvol afronden van een bestelling versturen wij altijd een bevestiging per e-mail naar het opgegeven e-mailadres. Heeft u deze niet ontvangen, dan kan het volgende aan de hand zijn:

1. u heeft een typefout gemaakt bij het opgeven van uw e-mailadres;
2. uw e-mailprovider ziet e-mail van DS COVERS als spam en heeft de e-mail bevestiging in uw spamfolder geplaatst of verwijderd.

Heeft u geen bevestiging per e-mail ontvangen, neem dan contact met ons op via de contactpagina[naar boven]

Moet ik me registreren om een bestelling te plaatsen bij DS COVERS?
Nee. In het bestelproces vragen we eenmalig naar een factuur- en eventueel afwijkend afleveradres. U hoeft geen account aan te maken. We gebruiken uw gegevens enkel en alleen voor de uitlevering van de bestelling. [naar boven]

Kan ik telefonisch of per e-mail een bestelling plaatsen?
Ja. Via de contactpagina kunt u per e-mail of telefoon een bestelling plaatsen. Bestelt u per e-mail, vermeld dan duidelijk het product dat u wenst en het afleveradres. Wij beantwoorden die e-mail binnen 24 uur met de betaalinstructie (directe bankoverschrijving). Na ontvangst van de betaling op ons bankrekeningnummer, versturen wij de bestelling. [naar boven]

BETALEN

Welke betaalmethoden zijn beschikbaar?
Onderstaande betaalmethoden zijn beschikbaar op www.dscovers.nl. Niet iedere betaalmethode is voor ieder (bezorg)land beschikbaar.

BetaalmethodeWat is het?
iDealiDeal is een betaalmethode waarmee snel en veilig online kan worden afgerekend in de vertrouwde internetbankieromgeving van je eigen bank.
CreditcardOp www.dscovers.nl kunt u veilig betalen met uw Visa of Mastercard creditcard. Creditcard betalingen worden bij DS COVERS afgehandeld door WorldLine E-payment Services.
PayPalPayPal is een online betaalsysteem dat fungeert als intermediair voor online en mobiele betalingen tussen personen onderling, online verkopers en webwinkels.
Bancontact / Mister CashMet Bancontact/Mister Cash rekent u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankoop bij ons af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.
Klarna FactuurKiest u voor Klarna Factuur dan ontvangt u een factuur van Klarna per e-mail die u 14 dagen nadat wij de bestelling hebben verzonden aan Klarna dient te betalen.
Directe bankoverschrijvingU maakt het totaalbedrag van uw bestelling zelf over naar onze bankrekening onder vermelding van uw ordernummer. Uw order wordt pas verzonden nadat het geld is bijgeschreven op onze bankrekening.

[naar boven]

Is online betalen op www.dscovers.nl veilig?
Ja. Het betalen via alle betaalmethoden vindt plaats via een beveiligde https-verbinding. [naar boven]

Ik heb een actiecode/couponcode. Waar kan ik deze invullen?
U kunt een couponcode invullen in het bestelproces op de pagina ‘Winkelwagen’ (onder het besteloverzicht). Voer de code in en klik op ‘Coupon activeren’. De korting wordt dan direct weergegeven in het besteloverzicht. [naar boven]

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief 21% BTW. [naar boven]

Wat is de betaalmethode Klarna Factuur precies?
Kiest u voor betalen met Klarna Factuur, dan betaalt u uw bestelling achteraf. Na het afronden van uw bestelling ontvangt u van Klarna uw factuur  per e-mail. Deze dient u binnen 14 dagen aan Klarna te betalen zoals aangegeven op de factuur. Door deze betaalmethode te kiezen gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden van Klarna. U kunt alleen kiezen voor Klarna Factuur als het factuuradres van uw bestelling gelijk is aan het verzendadres. Let op: vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in. Op basis van uw gegevens wordt gekeken of u als persoon de mogelijkheid krijgt om via Klarna achteraf te betalen. Klarna voert zelf enkele controles uit, en het is mogelijk dat uw betaling door Klarna wordt geweigerd. Wanneer u wordt geweigerd, kunt u te allen tijde betalen met een van de andere betaalmethoden. Om gebruik te kunnen maken van Klarna dient u 18 jaar of ouder te zijn.

Stapsgewijs betalen met Klarna:
– Bestel en betaal via Klarna Factuur.
– Vul uw gegevens naar waarheid en zo compleet mogelijk in.
– Uw bestelling wordt verzonden en u ontvangt uw factuur per e-mail van Klarna.
– Betaal uw factuur binnen 14 dagen zoals aangegeven op de factuur.
– Door te kiezen voor deze betaalmethode gaat u akkoord met de voorwaarden van Klarna.
– Er worden € 3,95 verwerkingskosten in rekening gebracht.

Heeft u nog vragen, of komt u niet door de kredietcheck? Neem dan contact op met de klantenservice van Klarna.
Email: klantenservice@klarna.nl
Telefoon: 020 – 808 2852 [naar boven]

BEZORGEN

Wat is de levertijd van een bestelling?
De levertijden zijn als volgt:

LandLevertijdBezorgdienstVerzendkosten
België1-2 werkdagenDPD€ 5,95
Denemarken2-3 werkdagenDPD€ 14,95
Duitsland1-2 werkdagenDPD€ 5,95
Frankrijk2-3 werkdagenDPD€ 9,95
Italië2-3 werkdagenDPD / Bartolinie€ 14,95
Luxemburg1-2 werkdagenDPD€ 9,95
Nederland1 werkdagPostNL€ 4,95
Oostenrijk2-3 werkdagenDPD€ 9,95
Spanje2-3 werkdagenDPD / Seur€ 14,95
Verenigd Koninkrijk2-3 werkdagenDPD€ 9,95
Zweden2-4 werkdagenDPD / Swedish Post€ 14,95

[naar boven]

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten voor bezorgen binnen Nederland zijn € 4,95 per bestelling. Voor het bezorgen van een bestelling buiten Nederland gelden de tarieven zoals genoemd in de tabel hierboven. [naar boven]

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Is deze wel verstuurd?
Wanneer u een bestelling hebt geplaatst en betaald, dan kunt u ervan uit gaan dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Wij hanteren in Nederland een levertijd van 2 werkdagen. Bestellingen geplaatst op vrijdag of in het weekend worden in de meeste gevallen op de dinsdag erna aangeboden. Het kan wel eens voorkomen dat de betreffende verzendpartner er een dag langer over doet. Heeft u uw bestelling dus nog niet ontvangen, dan vragen wij u eerst nog 1/2 werkdagen te wachten. Heeft u uw bestelling dan nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info[at]dscovers.com. [naar boven]

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten afleveren?
Ja. In het bestelproces kunt u een ander bezorgadres opgeven dan het factuuradres (uw eigen adres). [naar boven]

Naar welke landen verstuurt DS COVERS?
In het bestelproces kunt u ervoor kiezen om uw bestelling te laten bezorgen in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk en Zweden. [naar boven]

RETOURNEREN / RUILEN

Kan ik mijn bestelling retourneren?
U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen of het door u bestelde product te ruilen.

Gedurende deze termijn kunt u datgene met het product doen wat redelijkerwijs nodig is om het product te beoordelen. Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product bijvoorbeeld uit de verpakking halen.

De herroepingstermijn verstrijkt 30 werkdagen na de dag waarop u het product in bezit heeft gekregen. 

Producten die zijn gepersonaliseerd, zoals een autohoes met bedrukking/borduring, kunnen niet worden geretourneerd. [naar boven]

Kan ik mijn bestelling ruilen?
U kunt het door bestelde product ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat. Hiervoor plaatst u een nieuwe bestelling met het gewenste product via onze website en retourneert u het ontvangen product volgens de wijze hieronder. [naar boven]

Waar moet ik de retourzending heen sturen?
Wanneer u uw bestelling wilt retourneren, gaat u als volgt te werk:

1. Print het retourformulier (pdf) uit en vul het volledig in.
2. Stuur het samen met de te retourneren producten naar:

DS COVERS B.V.
Postbus 1281
7301 BM Apeldoorn
Nederland

3. Bewaar het trackingnummer/verzendbewijs van de retourzending zorgvuldig. Mocht de retourzending zoek raken, dan zullen wij u hierom vragen.

Let op: de te retourneren producten dienen altijd onbeschadigd te zijn. Als bij ontvangst blijkt dat een product beschadigd is, zal DS COVERS het product retour afzender sturen.

Bij verzoek tot retourneren zal DS COVERS zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst en goedkeuring van de retourzending, het aankoopbedrag terugstorten via de door u gebruikte betaalmethode. [naar boven]

Wie betaalt de verzendkosten van de retourzending?
U betaalt zelf de kosten van de retourzending.[naar boven]